סעיפים במעי הגס

דצמבר 24 יום שני , 2012 8:10 pm

סעיפים במעי הגס

אמי עשתה סריקה של הבטן והאגן עקב תלויות על כאבי בטן ויציאות לא סדירות, מדובר באשה בת 84 אחד מהממצאים היה: "סעיפים במעי הגס ובעיקר במעי הגס הסיגמואידי ובמעי הגס העולה", מה המשמעות של אבחנה זו. האם תהיה חייבת בקולנסקופיה? יש לה קושי עצום לבצע את ההכנה לפני כן.

פרופ' שמואל אביטל
הממצא חסר משמעות. בגיל כזה לקרוב ל 40 אחוזים מהאוכלוסיה יש סעיפים. הממצא עצמו לא מחייב קולונוסקופיה.
פרופ' שמואל אביטל
מנהל מחלקה כירורגית ב' – המרכז הרפואי מאיר