כאבים באזור הושט שמקרינים לגב העליון

דצמבר 10 יום שלישי , 2013 3:16 pm

כאבים באזור הושט שמקרינים לגב העליון

שלום רב, אני בת 38, לפני כ-5 חודשים התחלתי להרגיש כאבים חזקים באיזור הושר המקרינים לגב, צרבת חזקה, גיהוקים, יובש בפה וטעם חמוץ , עייפות ותחושת חולי. עשיתי מספר של בדיקות כגון: גסטרוסקופיה, בליעת בריום, US, בדיקות דם, א.ק.ג, צילום חזה וכו' ועד כה לא מצליחים לעלות על מקור הבעיה. רופא המשפחה שלי כבר אובד עצות ואמר שאולי כדאי לעשות CT בטן עליונה. עברתי לאחרונה הרבה קרינה ואולי בדיקת MRI פחות מזיקה במקרה הזה. רציתי לדעת האם בדיקת MRI מספיק מדויקת למקרה שפירטתי או ש-CT עדיפה יותר. והאם הקרינה מסוכנת ? לאיזה כיוון התסמינים שתיארתי יכולים להתאים. תודה מראש!

פרופ' שמואל אביטל

ךא ברור מה סיבת הסמפטומים וקשה להצביע על משהוא מסוים. CT הוא אכן עם קרינה אך בסה"כ הקרינה היא סבירה וכאשר יש בעיה שצריך לברר כדאי לבצע אתצ הבדיקה ולא לחשוש מהקרינה. אנני בקיא בבדיקץ NRI של החזה וזו בדיקה לא שגרתית..


פרופ' שמואל אביטל
מנהל מחלקה כירורגית ב' – המרכז הרפואי מאיר