צורך בדגימת ביופסיה לאחר ניתוח פיסורה

ינואר 1 יום שלישי , 2013 10:07 pm

צורך בדגימת ביופסיה לאחר ניתוח פיסורה

שלום רב,
ב 2008 סבלתי לראשונה מפיסורה. טיפול במשחת נפדיפין פתר את הבעיה.
בתחילת 2011 חזרה הפיסורה ולאחר שהנפדיפין לא עזרה טופלתי במשחת ניטרו גליצרין יחד עם קורטיפאום והבעיה נפתרה לאחר כחודשיים וחצי.
בנובמבר 2012 חזרה הבעיה ועברתי ניתוח פיסורה לפני כשלושה שבועות. הרגשה כללית בסדר , נעזר בשימוש בשמן פרפין/ שמן זית ובכדורים טבעיים של חותם הטבע לצורך חילוף חומרים . אציין שללא הכדורים קיימת עצירות או יציאות קשות וכדי להימנע מכך משתמש בכדורים הנ״ ל.
בביקורת אצל הרופא המנתח הוא ציין שכיוון שהבעיה קיימת זמן רב ובניתוח הוא זיהה שגודל הכיב יחסית גדול יהיה צורך בהסתכלות נוספת בהרדמה כללית ובמידה ויידרש הוא ייקח ביופסיה ( תלוי במצב הפצע/ החלמה).
שאלתי: האם פעולה זו הינה הכרחית? אני פשוט חושש מהרדמה כללית נוספת ומהפלישה נוספת לאזור שהוא כנראה עדיין פצוע. אם יש הכרח האם ניתן לדחות זאת על מנת לתת למקום להחלים?
אני מתנצל על אריכות הצגת הבעיה ומבקש לקבל את חוות דעתכם.
בתודה מראש

ד"ר רון גרינברג

שלום רב

קשה לתת חוות דעת על בדיקה של רופא אחר מבלי לדעת מה שיש במקום.

יש כמה דברים שאני לא בדיוק מבין  - אם הכיב גדול - והיה חשד קודם מדוע לא נילקחה הביופסיה בניתוח הפיסורה?.

כרגע צריך להתנהג לפי התחושה שלך - אם המצב משתפר מיום ליום הכאבים יורדים ואין דימום - אז כדאי לתת למקום סיכוי להתרפא. אם המצב לא משתפר - אז לא ניראה כי יש ברירה?.

בכל מקרה אם הרופא חושד כי הפיסורה אינה פיסורה רגילה ויש לה סיבה אחרת ובגין זה רוצה ביופסיה - זה כבר עיניין אחר.


ד"ר רון גרינברג
רופא בכיר, מומחה לכירורגיה פרוקטולוגית, מעי גס והפרעות ברצפת אגן,
המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, הקבוצה לכירורגיה מתקדמת.