נפיחות בבית השחי
לפני כחודשיים הרגשתי מן נפיחות כואבת בבית השחי והרגשתי מן גולה הלכתי לרופאת משפחה והיא אמרה שזה זיהום בבלוטות הזיעה ונתנה לי משחה בשם״מופירוסין״.בתחילת הטיפול במשחה הנפיחות ירדה אך כשחזרתי לשים ספיד סיק זה שוב גדל.הלכתי לרופא כירוגי והוא מישש היטב את הגולה ואיזור השד ואמר שזה חסימה בבלוטה וזה עובר לבד אחרי המון זמן ולעיתים לא עובר בכלל.והמליץ לשים פולידין.שאלתי היא האם דרך מישוש ניתן לאבחן את סיבת הנפיחות?האם פולידין באמת עוזר?
שלום רב
לרוב במישוש - אם מדובר בבליטה שהיא בתת עור, ניידת, חלקה - ניתן לאבחן כי מדובר בסתימה בבלוטת חלב. במיוחד כאש הסיפור מתאים - שימוש בדאודרנט, גילוח וכדומה.
פולידין לא ממש עוזר - הוא עוזר למנוע זיהום משני של המקום ושומר על המקום מחוטא.
במידה ויש ספק ביחס לטיב הנפיחות ניתן לבצע אולטרא סאונד של המקום ואז לראות באיזו שיכבה הנפיחות נמצאת, מה גודלה, ומהי אספקת הדם שלה ואז לשער מה טיבה.
ד"ר רון גרינברג
רופא בכיר, מומחה לכירורגיה פרוקטולוגית, מעי גס והפרעות ברצפת אגן,
המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, הקבוצה לכירורגיה מתקדמת.
שאלות נוספות בנושא: נפיחות בבית השחי
לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים