משחות לטחורים
שלום,
אני בן 31 ולפני כחודשיים הרגשתי כאב בעת יציאה ודם על נייר הטאולט, כשפניתי לרופא משפחה הוא איתר כי אני סובל מטחורים ורשם לי את משחת הפרוקטוצורין. המשחרה מאוד עזרה לי ולאחר מספר ימים הכל שב לקדמותו. לפני מספר ימים (כנראה עקב תזונה שונה שלי) הרגשתי שוב כאב ודם בנייר הטואולט, כשרציתי להשתמש שוב במשחה, הבחנתי כי תאריך התוקף שלה פג ומשך פניתי שוב למרפאה. עכשיו נתקלתי בבעיה חדשה, אין דרך להשיג את המשחה באף מקום (לא בתי מרחקת פרטיים לא בקופת החולים ולא בפארמים השונים), משחת הפ]רוקטוגבינול אינה מסייעת לי… מה עושים? האם יש משחות אחרות עם סטרואידים שמסייעות? האם אני צריך ללכת לבדיקה יותר משמעותית מלרופא המשפחה? ואם כן, מהם הפתרונות לבעיה? תודה.
שלום רב
ראשית אני מוכרח לציין כי התיאור אינו מתאים כל כך לטחורים אלא לפיסורה - כאב ודימום על הניר הם ביטויים נפוצים של פיסורה - קרע ופי הטבעת ופחות של טחורים.
יש הרבה משחות תחליפיות וגם קצפים טובים המכילים סטרואידים - אין שום בעיה למצוא תחליף למשחה.
לדעתי כדאי לגשת לבדיקה יותר מסודרת אצל כירורג - כי איני משוכנע כי מדובר בטחורים, וכי למרות הטיפול הבעיה חזרה - קרוב לוודאי שהטיפול לא פתר אותה.
ד"ר רון גרינברג
רופא בכיר, מומחה לכירורגיה פרוקטולוגית, מעי גס והפרעות ברצפת אגן,
המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, הקבוצה לכירורגיה מתקדמת.
שאלות נוספות בנושא: משחות לטחורים
לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים