יולי 8 יום שני , 2013 10:31 pm
הסמקת יתר
דר אביטל שלום רב.
אני סובל מהסמקת יתר. אני רוצה לעבור ניתוח סימפטקטומי(שבעקרון נגד הזעה).
רציתי לשאול אם יצא לך לבצע את הניתוח הזה..
האם יכול להיות שאחרי הניתוח ההסמקה תשאר?
הבנתי גם שיש תופאת לוואי – הזעה מפצה. עד כמה גבוהים האחוזים לתופעה זו ובמידה ויש הזעה מפצה – יש דרך להתמודד איתה?
תודה רבה מראש.
שיעורי ההצלחה בניתוחים אילו בהקשר להזעת יתר בכפות הידיים הם גבוהים. בהיבט של הסמקה שיעור ההצלחה הוא נמוך יותר (70-80%).
הזעה מפצה מופיעה בעשרות אחוזים אך לא תמיד מטרידה מאוד.
באופן אישי אני כבר לא מבצע את הניתוחים האילו. ממליץ להתייעץ עם ד"ר עופר לנדאו שמתמחה בניתוחים מסוג זה.
פרופ' שמואל אביטל
מנהל מחלקה כירורגית ב' – המרכז הרפואי מאיר