79 שאלות גולשים בנושא » בריום
שלום רב,
אני מתנצל מראש על אריכות שאלתי אך היא מחולקת ל 2 חלקים. אני כבן 42 המתגורר עתה בחו"ל בגין עבודתי. אני בחור רזה (56-57 ק"ג, גובה 1.70) איני מעשן או שותה משקאות חריפים אך לצערי איני חף מבעיות רפואיות שעיקרן במערכת העיכול.
סבלתי מפנקריאטיטיס ככה"נ בגין אבנים בכיס מרה ואכן נותחתי להוצאת הכיס. עברתי ניתוח אפנדציט , בשנת 1995 עברתי ניתוח לכריתת טחורים (אחזור לזה מייד בהמשך) ,אני סובל מרפלוקס אזופגיטיס לא קל כלל שבגינו נותחתי (שנת 97) ניתוח שלא סייע לפתירת המצב וגם היום אני עדיין עם רפלוקס, נוטל תרופות שלא ממש מסייעות. עברתי מס' ניתוחי בקע , אחד במפשעה (שני צדדים) ואחד בצלקות ניתוחיות.
לאחר הקדמה זו אגיע ל 2 הנושאים העיקרים האחד הינו טחורים. לצערי הרב מאז גיל 17 אני סובל מבעיות טחורים שעם השנים החמירו להם עד שלא הייתה כל ברירה ובשנת 95 עברתי ניתוח לכריתת הטחורים. ניתוח קשה ולא קל מבחינתי שכנראה לא ממש עזר ופתר לי הבעיה כי כבר מס' חודשים לאחר מכן חזרו לי הטחורים.
לאור "טראומת הניתוח" השתדלתי לטפל בעצמי (נרות, משחות, קשרו לי את הטחורים מס' פעמים) אך ללא הואיל וכל השנים בתקופות שונות המשכתי לסבול מהטחורים. בשנה האחרונה אני ממש סובל מהטחורים שלעיתים הינם גם חיצוניים, מדממים, כואבים, מגרדים ומה לא, בקיצור גורמים לי לסבל לא קטן.
הרופא המטפל לאחרונה נתן לי טיפול תרופתי שכאמור לא ממש סייע מאחר ובמהלך הטיפול יצאו לי מס' טחורים חדשים.
בביקורת שהייתי אצלו המליץ לי הרופא על ביצוע ניתוח שעם הבינותי נכון את כוונתו מדובר בניתוח שבו מנתקים את אספקת הדם מהטחורים.
לאחרונה 2 עמיתים שלי לעבודה המתגוררים אף הם בחו"ל הגיעו ארצה למרפאתכם ע"מ לעבור ניתוח טחורים ומהתאור שלהם אני מבין שהם לא עברו ניתוח שכזה אלא ניתוח שההחלמה שלו די הזכירה לי את ההחלמה מהניתוח שאני עברתי בעבר.
שאלתי היא האם ניתוח לניתוק אספקת הדם לטחורים הינו ניתוח טוב העשוי לתת פתרון לבעיה ולא פחות חשוב למנוע הישנות של מקרים אלו ? חשוב לי לדעת זאת מאחר ועברתי כבר ניתוח אחד שלא סייע ובמיוחד לאור העובדה שאני סובל מכך כבר מס' שנים ללא כל שיפור וממש הייתי רוצה לגמור עם זאת כבר.
לגבי הרפלוקס לאחרונה בצעתי צילום בריום שהעיד עדיין על כך שיש לי רפלוקס וגם על תנועתיות ארוכה ואיטית של הושט (דבר שהיה ידוע לי) אני מטופל בלוסק ודומיו ללא כל תוצאות כאשר התופעות של בחילות, אוכל שעולה למעלה, צרבות , קשיי בליעה ללא שיפור ניכר. פה אני מבקש לדעת האם בכלל ניתן לעשות דבר מה וזאת לאחר שעברתי הניתוח בזמנו?
שוב , מתנצל על אריכות דברי ואשמח לקבל את המלצתכם.
תודה,
רונן
שלום רונן,
לגבי שאלותייך
לעינין הטחורים - אנו איננו נוהגים לבצע ניתוח מסורתי לטחורים - אלא משתמשים באחד משני הניתוחים לניתוח אספקת הדם של הטחורים. הראשון באמצעות דופלר והשני באמצעות סיכות. נדיר כי אנו מבצעים כריתה של הטחורים כפי שאתה עברת.
אינני יודע מי העמיתים שלך שעברו אצלינו את הניתוח - אך לא סביר כלל שהם עברו כריתת טחורים מלאה.
כדי להחליט אם אתה מתאים לניתוח יש לבדוק אותך - האם יש צניחה, האם יש דימום משמעותי, מה מצב הטחורים כעת -אז יהיה ניתן להחליט את ההתאמה שלך לניתוח.
בכול מקרה ההחלמה מניתוחי הטחורים באמצעות הדופלר או מכשיר הסיכות - אינה מזכירה כלל את ההחלמה מהניתוח השמרני.
לגבי הרפלוקס - גם במקרה זה יש לערוך עוד בירור - האם מבחינה אנטומית התיקון שבוצע לך - הינו טוב. האם אכן יש פונדופלקציה, האם הקיבה הוחזרה במלואה לחלל הבטן, האם הסרעפת סגורה. אם מבחינה אנטומית הכול מושלם - קרוב לוודאי שניתוח לא יעזור ויש לחפש פיתרון אחר. אם מבחינה אנטומית יש בעיה של התיקון למשל החלקה - יש מה לשפר
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
שלום רב!
אמא שלי בת 62 עברה לפני חודש ניתוח בקע סרעפתי.
שנתיים הייתה מקיאה וסירבה ניתוח. בבצילום יצא קיבה הפוכה עולה לבית חזה.
עברה ניתוח בסורוקה דרך לפורוסקופי ושמו רשת. כברחודש לאחר ניתוח ממשיכה להקיא. נעשה גסטרוסקופיה, צילום בריום וCT. הכל תקין לפי דבריו של מנתח, רק בCT יצא נוזל סביב הרשת. לא רוצים לפתוח בטן מחדש. אם אפשר לדעת מה אפשר לעזור לאמא? מה הפיתרון במקרים כאלו?
תודה מראש.
שלום זיווה,
יתכן וזה עניין של זמן. לעיתים לוקל לקיבה זמן לחזור לפעילות תקינה . ניתן לנסות, אחרי שתתיעצו עם הרופא המטפל, שימוש בפרמין 10 מ"ג 3 פעמים ביום שעוזר לבחילות ומשפר את תנועתיות הקיבה.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר אביטל
שלום,
ב19 לנובמבר יש לי בדיקה רנטגן ושט קיבה ותרסריון – 4240. יש אפשרות לעסות בדיקה בלי בריום? בדרך אחר?
תודה
שלום פולינה,
כן
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
פעמיים מצאו אצלי דם סמוי בצואה . עשו לי קולונוסקופיה וגאסטרוקופיה ולא מצאו דבר. עכשיו לפני בדיקה עם הגלולה המצלמת ביקשתי שיעשו לי צילום בריום. האם ניתן למצוא בצילום בריום
את הסיבה ואולי לא אצטרך לבלוע הגלולה. האם בליעת הגלולה היא תהליך מסובך
שלום גילי ינוב,
הבדיקה עם הגלולה עדיפה ועשויה למצוא דברים עדינים שלא ימצאו בצילום. הבדיקה איננה מסובכת כלל.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
שלום רב,
אני בת 25 ולפני שנה וקצת גילו אצלי את החיידק הליקופטר פילורי..
עברתי 3 קורסים של טיפולים משולבים עם אנטיביוטיקות שונות ונוגד חומצה אומפרדקס אךך ללא הצלחה..
לא מצליחים להשמיד את החיידק. הוא לא עובר לי.. מה אני עושה??
הייתי אצל פרופסר רמי אליקים מנהל מכון גסטרו בבה"ח רמב"ם והוא המליץ על בדיקת בריום – וקת..
האם החיידק הזה יעבור מתישהו ואיך בדיקת בריום יכולה לעזור לי??
אני מסןבלת מהרגשת של משהו שתקוע לי בגרון ולפעמים זה מלווה גם בהרגשת בחילות וחולששה וכאבים עזים בבטן עליונה…
בנוסף רציתי לשאול על המכון – המרכז הארצי להליקובטר פילורי וזיהומים של דרכי העיכול, מה אתם אומרים על המרכז האם הוא אמין??.
בבקשה תעזרו לי …
אני אובדת עצות ומאוד מפחדת..
שלום ז..,
אנני מכיר את המכון. מומלץ בכל מקרה לבצע את צילום הבריום. יתכן וישנה פתולוגיה שאיננה קשורה לחיידק.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
שלום דוקטור
אניבת 31 מרגישה חודשיים שקשה לי לבלוע דברים קשים כמו גזר או בשר האוכל נתקע ואני צריכה לשתות המון מים בכדי שזה יירד. יש לי הליקובקטר פילורי שהטיפול המשולב לא הצליח. שאלתי היא כזו האם ct של הוושט זה נותן אבחנה כמו צילום בריום (פשוט זה פחות קרינה )? בדיקות הדם שלי תקינות כולל בלוטת התריס.
שלום ליזי,
CT של הוושט זה הרבה יותר קרינה מצילום בריום.
ב- CT יש מאות צילומים ואילו בבליעת הבריום מדובר על צילומים בודדים
בכול מקרה נראה כי בליעת בריום היא בדיקה שמספקת מידע רב יותר בנוגע למצבך וכדאי היה להתחיל בה.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
לדוקטור אביטל שלום זה שוב חיים, לפני שנה עשיתי בדיקת ושט קיבה תרסריון עם ניגוד כפול (ניתן לשתות בריום סולפט מדולל כ- 150 סמ"ק) ושת מעבר חופשי, גבולות חלקים, גמישות תקינה,קיבה-צורת חכה, מתח בינוני, תבליט רירית סדיר, גבולות חלקים, פריסטלטיקה עוברת מעל כל גבולות הקיבה, תנועתיות פסיבית תקינה, לא הודגם בקע היאטלי, התרוקנות תקינה, תרסריון-מעבר חופשי, ראש צורתו וגבולותיו תקינים קשת תקינה. השאלה שלי אם צריך לבצע שוב את הבדיקה, על תשכח שבבדיקת גסטרוסקופיה שעשיתי כן ראו בקע סרעפתי של 4 ס"מ ודלקת איזופגיטיס. ועוד שאלה אחרונה אמרת לי שלפי בדיקת המנומטריה שעשיתי הבעיה היא תנועתיות לא אפקטיבית של הושט, האם זה יכול לגרום לכל מה שקורה לי כגון-לחץ בחזה לאחר אוכל , צורך להקיא על מנת להרגיש טוב, הרגשה של מים ואויר שתקוע בחזה. אודה לך אם תענה לי בהקדם תודה.
שלום חיים,
בדיקת הצילום שעשית היא מספקת ואומרת שהבקע לא משמעותי. יתכן והסמפטןמים כן קשורים לתנועתיות הושט. כדאי לפנות לרופאה שהפנתי.
בברכה, דר אביטל
מה ההבדל בין גסטרוקופיה לצילום בריום? במידה והצילום בריום תקין האם ניתן לשלול בוודאות סרטן במערכת העכול העליונה?
שלום גולי,
גסטרוסקופיה יותר מדויקת כאשר מדובר בממצאים קטנים. עם זאת במידה וצילום בריום תקין לחלוטין הסיכוי לממצא גידולי הוא נמוך.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
אני בחורה בת 41 ואני סובלת מי טחורים כבר הרבה שנים בעיקר חיצוניים זה התחיל בזמן הצבא.
לאחרונה יש לי לחץ שם באזור הרקטום ומדי פעם יש לי עצירויות, שיש לי עצירות ואני לוחצת הרבה אז יורד לי טיפה דם ואני רואה את זה בצואה.
רוצה לציין! שעשיתי בדיקת קולונוסקופיה לפני שנה והיא הייתה תקינה, השאלה שלי היא: האם בבדיקת קולונוסקופיה שנעשתה לי, אפשר לראות טחורים פנימים? האם גזים יכולים להיות כתוצאה מי טחורים שיש לחץ באזור פי הטבעת או ההפך הגזים יוצרים לחץ בפי הטבעת?
לפני כמה חודשים עשיתי בדיקת טחורים הרופה אמרה לי שאם אני רוצה לבדוק עם יש לי טחורים פנמים ובעקבות לחץ שהיה לי שם, אני צרכה לעשות בדיקה פנימית ולעשות חוקן בריום, הרופה בדקה אותי ידנית פנימית אם אין לי גושים פנימים וזה היה בסדר, היא נתנה לי הפניה לעשות בדיקה פנימית אבל לא הלכתי מפני שלא רציתי לעשות חוקן בריום. שזה הכנה לא נעימה, וכבר עשיתי את כל הבדיקות הפולשניות שאפשר גם קיבה וגם מאי הגס.בגלל דברים אחרים, אשמח! להכוונה מי אחד המומחים תודה! והמשך יום נעים..
שלום אסתי בן משה,
לגבי הקולונסקופיה - ניתן לראות בבדיקה טחורים פנימיים - אבל בשביל כך צריך לבצע במהלך הבדיקה "היפוך פנימי" של המכשיר ברקטום. אם זה בוצע בוודאי יש לזה התייחסות בדו"ח הבדיקה.
טחורים אינם יוצרים גזים, וגזים אינם קשורים לטחורים - הגזים נוצרים לאורך המעי ואילו הטחורים נמצאים רק בשניים או שלושה סנטימטרים אחרונים - כך שאין קשר בין הטחורים לבין יצירת הגזים
חוקן בריום - זה ממש לא בדיקה לראות טחורים - נהפוך הוא בחוקן בריום אין כול אפשרות לראות טחורים.
הבדיקה המתאימה ביותר לראות טחורים פנימיים זו בדיקת האנוסקופיה - זו בדיקה פשוטה, אשר מבוצעת במרפאה, ואינה דורשת הכנה - בבדיקה זו מחדירים מכשיר לתעלה האנאלית ורואים מצוין את הטחורים.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו,דר גרינברג.
בתי בת 15,ולפי צילום ושט שפיצתרבוצע לה עם בריום ,הובחן אצלה אכלזיה
שאלתי היא האם ניתוח או הרחבה הם הטיפולים היחידים לאכלזיה או שאפשר לפתור את הבעיה, ללא התערבות כירורגית
כמן כן מה אחוז ההצלחה בניתוח,והאם פותר את הבעיה,נאמר לי כי ניתוח כזה לא כל כך מומלץ מאחר שהוא קרוב למיתרי הקול,
שלום רב,
הניתוח אינו קשור למיתרי הקול. ניתן לבצע את הניתוח בצורה לפרוסקופית ללא פתיחה של הבטן. שיעור ההצלחה של ניתוח הוא כ 95%. הניתוח כרוך בסיכונים ניתוחיים של זיהום ודימום בשכיחות נמוכה. ניתן גם לבצע הרחבה אנדוסקופית. שיעור ההצלחה הוא נמוך יותר אולם זו פרוצדורה אמבולטורית קלה יותר מניתוח. יש בה סיכונים של התנקבות הושט וצורך בניתוח דחוף. בנוסף,חלק מהחולים יפתחו אחרי זה רפלקס (עליית חומצה לקיבה עם צרבות). אפשרות שלישית היא הזרקת בוטוקס. אני לא ממליץ. זה בד"כ עוזר לתקופת זמן מוגבלת ומקשה על ניתוח במידה ותצטרך יותר מאוחר.
לדעתי מומלץ ניתוח.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר אביטל
ביתי בת 7 עברה סדרה של צילומי בריום לקיבה (11 צילומים ברצף).
ברצוני לדעת מהי כמות הקרינה המוערכת שספגה. תודה
שלום אהובה,
כדאי להפנות את השאלה למומחה רנטגן. עם זאת אין סיבה לחשש. כמות הקרינה אינה משמעותית. לידיעתך CT הוא שווה ערך למאות צילומי רנטגן מבחינת קרינה ועדיין אנו מבצעים את הבדיקה במקרים בהם יש צורך.
בברכה, דר אביטל
שלום שירי,
מספר ימים
בברכה, דר אביטל
שלום
לפני חצי שנה היה לי התקף של דבירקוליטיס אושפזתי 10 ימים. עכשיו התחילו לי כאבים בצד שמאל והרופא נתן לי אנטיביוטיקה ודיאטה אני מקוה שיעזור.
בעבר עשיתי צילום חוקן בריום ושם היה כתוב שיש לי סעיפים במעי הגס וגם ציון שהקולון ארוך מאוד. לא קבלתי שום הסבר והדרכה בקשר לכך, רק לאחר התקף ראשון הסבירו לי מזה. ברצוני לשאול מזה קולון ?מה משמעות שהוא ארוך.בתודה וברכה שושנה
שלום שושנה,
הקולון הוא המעי הגס. לעובדה שהוא ארוך אין משמעות. במידה וימשיכו הסמפטומים יש לשקול ניתוח להוצאת חלק המעי המכיל את הסעיפים.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
שלום. אני בת 23.
מזה כחודשיים אני חשה גוש בגרון שאיננו עובר. הרופאים טוענים שהאבחנה הינה גלובוס היסטריקוס אך אני מעונינת לעשות עוד בדיקות בכדי לשלול דברים אחרים. עברתי ct ראש צאוור שנמצא תקין, עברתי בדיקת נשיפה שעדיין לא הגיעו תוצאותיה ועכשיו הרופאה שלחה אותי לעשות בדיקת בליעת בריום. שאלתי היא: אם יצא ct תקין מדוע יש לעשות בליעת בריום? אני מאד דואגת! בנוסף רופאת אוזן גרון אמרה לי שיש לי אודם באריתנואידים ונתנה לי אומרדקס שלא עזר. מה יש לי? אני מאד מפוחדת! האם יש טעם לעשות גסטרוסקופיה?
תודה!
שלום אביה,
צילום עם חומר ניגוד היא בדיקה מצוינת שנותנת תמונה טובה של המעבר בושט , בקיבה ובתרסריון ויכולה לתת תמונה גם לגבי רפלקס.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
שלום,
בבדיקת נשיפה זוהה חידק הליקובקטר פילורי.
אני סובל מקשיי בליעה בזמן האוכל. לוקח לי הרבה זמן לאכול!
בצילום בריום רואים הצרות של החלק התחתון של הושט.
האם זה נורמאלי?
על מה זה יכול להעיד?
תודה,
שלום אלון רדל,
ראשית עליך לטפל בחיידק (טיפול משולש - 3 תרופות). שנית אתה צריך לעשות גסטרוסקופיה לבדיקת סיבת ההצרות הנראית בצילום. לפי ממצאי הגסטרוסקופיה יוחלט על המשך הבירור.טיפול
בברכה, דר אביטל
שאלתי היא מתוך התעניינות בנושא.
א. בני בן ה 7 אמור לעבור בדיקה רקטלית
מה קורה אם תוך השכבת הילד והכנת האצבע בני ירצה לבצע יציאה או יתחיל לבצע האם יש מצב שיבצעו לו את הבדיקה תוך כדי פעוה והאם תוך כדי הבדיקה יעזרו לו ידנית?
חוקן בריום
יש מקומות שדורשים הכנה ויש מקומות שדורשים לו לתת שום דבר יום לפני הבדיקה כולל מדידת חום רקטלית מה ההבדל ביניהם?
שלום דוידוב מיכה,
אנו רופאים של מבוגרים - ומומחים בטיפול באנשים מעל גיל 16
עלייך להפנות את שאלתך לרופא המומחה בכירורגית ילדים
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
אני בן 63.5 נכה ממחלת פוליו משותק ב-2 הגפיים התחתונות. לפני מספר שנים אובחן אצלי בקע סרעפתי בגודל של כ-3 ס"מ ע"פ תוצאות בדיקת גסטרוסקופיה (פעמיים) כמו כן בצילום בריום שעברתי לפני כ-3 שנים נמצא כי קיבה נמצאת במנח לא סטנדרטי.
מזה מספר שבועות גברו הכאבים במרכז החזה כאב בעצם החזה עם תחושה של "משהו בגרון" וקוצר נשימה מידי פעם. נוטל לוסק פעמיים ביום (בעבר לנטון) ואינני חש בהקלה. בבית הבליעה יש תחושה של טעם מרירות – תפלות וכן שיעול יבש מידי פעם.
מה דעת המומחים בנושא.
שלום סבאג יוסי,
מתנצל על העיכוב בתשובה.
בהחלט יתכן שהתחושות שלך קשורות לבקע שתיארת. בקע מסוג זה במנח לא תקין עשוי לגרום לתחושות לחץ בבית החזה , קושי בבליעה ולעיתים מצבים חריפים של חסימה.
צריך לבדוק אותך ולהחליט. יתכן ויהי צורך בניתוח ךהחזרת הקיבה למנח תקין ותיקון הבקע.
ניתן לבצע את הניתוח גם בצורה לפרוסקופית.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו,
בברכה דר אביטל
ניתן לצור קשר בטלפון: 03-6411931.
שלום. האפ בליעת בריום יכולה לאבחן גם גושים או ממצאים במעיים? אני מופנית לבדיקה משום שאבחון של מעי רגיז לא מרגיע אותי. תודה
שלום עדי,
בליעת בריום יכולה לאבחן מחלות שונות, הגורמות להיצרות, או גושים במעי הדק.
כאשר רוצים לבדוק את המעי הגס יש לעשות חוקן של הבריום.
אבל למצבים במעי הדק - בהחלט זו בדיקה טובה ונקווה כי היא תצא תקינה ואז תוכלי להירגע.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
אצל שניים משלושת אֶחַי נמצאו פוליפים במעיים. אצל אחד מהם התגלו שישה, כששניים מהם מסובכים להסרה והוא הגיע עד כריתת קטע קטן מהמעי.
הרופא המליץ שבני המשפחה האחרים יעברו גם הם בדיקת לפרוסקופיה (או קולונסקפיה? – לא ממש מודעת להבדלים).
אני נשלחתי לפני 8 שנים לבדיקה כזו ולא הצליחו להחדיר הצינורית בגלל טחורים פנימיים מודלקים, ושלחו אותי לחוקן בריום , והכל היה תקין.
האם עלי לעבור את הבדיקה שוב, והאם חוקן בריום אמנם "עולה" על בעיות כמו פוליפים במעיים?
שלום רותי,
כדאי לחזור על הבדיקה אחת ל5 עד 10 שנים
אם היום אין טחורים מודלקים - אולי ניתן לבצע בכול זאת את בדיקת הקולונסקופיה.
במידה ולא - כיום לא מקובל יותר לבצע חוקן בריום - מבצעים קולונסקופיה ויטוראלית - שהיא בדיקה שמבצעים תחת CT והיא אמינה ומדויקת כמו בדיקת קולונסקופיה.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
שלום לצוות,
בת 55,מימצאים : בקע סרעפתי בגודל 5 ס"מ,ריפלוקס,ללא הליקובקטר פילורי.
אני סובלת מכאבים ותחושת מחנק באזור החזה,התחושה היא שהאוכל מטייל בחלל ו"מנסה" לעלות לכיוון הגרון,כמו גם הרבה "גרפסים" מדומים.
אין תחושת צריבה,ואני מטופלת ב"נקסיום" אך ללא הועיל.
הרופא המטפל מחייב אותי לעבור בדיקת רנטגן עם בריום,לפני שיוחלט האם יש צורך בניתוח,אך אינני מסוגלת לעשותה עם החומר הנ"ל.
מכאן שאני ממשיכה לסבול,ולא יודעת מה לעשות
רציתי לשאול האם ישנה בדיקה ללא בריום,אשר תשקף את המצב באותה רמת דיוק ? אם כן,איזו ?
בברכת שבוע טוב וחג פסח שמח
שלום שיר,
אני מסכים לחלוטין עם רופא המשפחה שלך.
בליעת בריום מאפשרת לראות באופן גרפי את הבקע, גודלו, האם הוא מסובב ונתונים נוספים שלא ניתן לראות בצורה מדויקת בגסטרוסקופיה. הנתונים האילו חשובים גם לקראת ניתוח במידה ומחליטים על ניתוח. במידה ויש לך קושי בשתיה של בריום אפשר לבצע את הבדיקה עם שתיית חומר הנקרא גסטרוגרפין שקל יותר לשתות אותו. הצילומים קצת פחות ברורים אבל עדיין מדויקים.
במידה וישקל ניתוח נשמח לעמוד לרשותך
חג שמח
דר אביטל
שאלות נוספות בנושא: בריום
לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים
25 נושאים אקראיים שנשאלו בהם שאלות באתר
לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים