בקע מפשעתי

188 שאלות גולשים בנושא » בקע מפשעתי


אפריל 27 יום שלישי , 2010 2:59 pm

היי

נבדקתי על ידי שני רופאים -כירורגים בכירים. אחד טען שיש לי בקע מפשעתי דו צדדי ואני חייב ניתוח ואילו השני טען שאין לי בקעים.
האם קיימת בדיקה פיזיולוגית כלשהי שיכולה לאבחן בודאות ( צילום / אולטרה סאונד ? )
בתודה – פיני

admin
שלום פיני,
לעיתים קשה להחליט בבדיקה האם מדובר בבקעים. בדיקת אולטראסאונד מכוונת למפשעות יכולה לעזור באבחנה.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
מאי 1 יום שבת , 2010 2:20 pm

שלום,
אני בן 35. לפני כ-5 שנים אובחן אצלי בקע מפשעתי קטן בצד ימין, ללא כאבים. בזמנו הכירורג אמר שאין דחיפות לנתח.
אני עוסק בספורט (שחיה), ונאמר לי שאין מניעה לעסוק בתחום זה.
כיום הבקע גדל, ואף ניתן להרגיש שהוא מגיע לשק האשכים בזמן עמידה, אך אינני סובל מכאבים או מתחושות לא נעימות באזור.
יש לציין שבזמן השחיה, ואף בזמן שכיבה, הבקע חוזר למקומו.

האם עקב העובדה שהבקע גדל יש צורך לנתח? האם אני יכול לדחות התערבות כירורגית בזכות העובדה שאיני חש בכאבים?
כמו כן, במידה ומנתחים, האם ניתן בשיטה הלפרוסקופית במצב כזה? ותוך כמה זמן ניתן לחזור לעסוק בשחיה?

תודה

admin
שלום אבי,

עצם קיומו של הבקע אינו בהכרח מהווה הוריה לניתוח . במידה והבקע אינו כואב ניתן לחכות. מצד שני בקעים לא עוברים רגרסיה ואתה מתאר שהבקע הולך וגדל. ישנו סיכוי טוב שבעתיד כן תזדקק לניתוח ויתכן שכעת הניתוח יהיה קל ופשוט יותר. כך שבעצם העניין הוא לשיקולך. רצוי כמובן לבדוק אותך ולוודא במה המדובר
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
מאי 3 יום שני , 2010 3:22 pm

שלום רב
אני בן 68 נבדקתי ע"י ד"ר ורבין פרוקטולוג וקבע שיש לי בקע מפשעתי דו צידי
והמליץ לנתח אצלך.
הוא נתן לי לעשות קודם בדיקת המעי הגס, ולבקר אצל אורולוג, כל התהליך יכול להמשך ימים רבים,
אני הייתי מעוניין לסיים עם נושא הבקע, האם אני חייב לעבור את כל התהליך או ניתן לקצרו, אני מעוניין לקבוע תור האם בטלפון או דרך האתר
אשמח לקבל תשובה למייל שלי בתודה יוסף ויסמונסקי

admin
שלום יוסף,
אנא צור קשר עם מזכירתי יעל בפלפון 0526428338 והיא תתאם לך פגישה ובדיקה.

בברכה, דר אביטל
מאי 7 יום שישי , 2010 2:22 pm

שלום רב.
בשבוע שעבר עברתי ניתוח לתיקון בקע מפשעתי. ויש לי שתי שאלות בנושא:
השאלה הראשונה היא איך בדיוק מאמצים פיזיים הרמת משקלים גורמים להיווצרות של הבקע? כלומר איך השרירים בבטן קשורים להרמת משקלים.
השאלה השנייה היא האם יש אפשרות לחזק שרירים בבטן ובכך למנוע היווצרות של בקע? ועל אילו שרירים צריך לעבוד? והאם ידוע לכם על שיטות התעמלותטיפול שעובדים על חיזוק שרירים אלו? תודה רבה מראש!

admin
שלום יותם,

הבקע הינו איזור בין השרירים שכתוצאה ממאמצים, גיל, תורשה ועוד מתרחב. כול פעולה שמעלה את הלחץ בחלל הבטן גורמת לכך שיש דחיקה של אברי הבטן לכיוון הבקע. על מנת להרים משאות אנו מאמצים את שרירי הבטן דבר שמקטין למעשה את נפח חלל הבטן ולוחץ על האיברים הפנימיים לכיוון הבקע. הווה אומר כי הרמת המשאות אינה גורמת לבקע עצמו - אלא לביטוי הקליני שלו.
אין ממש אפשרות לחזק את השרירים ולמנוע את הבקע - כי הבקע הוא חור טבעי בדופן הבטן בין השרירים.
נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, ודר גרינברג.
מאי 25 יום שלישי , 2010 1:01 am

שלום,
לפני שבועיים עברתי ניתוח של בקע מפשעתי בצד ימין בשיטה הפתוחה עם רשת. כעבור 3 ימים הופיעה נפיחות במפשעה עם אובדן תחושה, הגדלת האשך הימני וכאבים עזים באשך ובמפשעה שהולכים וגוברים עד כדי כך שאיני מסוגל לעמוד. ( עד היום השתדלתי ללכת מעט למרות הכאב אבל היום הכאב פשוט ניטרל אותי לחלוטין)
מה עושים?
תודה

admin
שלום גיא,
נבדקים אצל הכירורג המנתח ובהקדם!

בברכה, דר אביטל
מאי 28 יום שישי , 2010 7:18 pm

שלום,

עברתי ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בצד שמאל לפני 4 חודשים. בחודש הראשון ההחלמה היתה מצוינת, אך מאחר והרמתי משא של 20 ק"ג, כחודש וחצי לאחר הניתוח (ובאותו רגע חשתי מעין דקירה באזור המפשעה), חשתי כאבים באזור. לטענת המנתח, הרקמות העוטפות את הרשת נמתחו והרשת נותרה איתנה. לאחר מנוחה מוחלטת של חודשיים וחצי מיום הנזק, המצב הוא שביום יום אין כאבים, אבל אם אני עושה תנועה חדה מידי באזור הבטן התחתונה או מרים יותר משלושה קילו, אני מרגיש כאבים טורדניים למשך כשבוע.

1. מה יכולה להיות הבעיה ?
2. האם יתכן שיש עצב מתוח ?
3. ובכל מקרה מה הטיפול לעצב מתוח או לבעיה אפשרית אחרת בסיטואציה זו ?

אני ממש מתוסכל.

תודה,
ניר

admin
שלום ניר דורון,
הבעייה יכולה להיות אחת מכמה- או שיש אכן עצב הדבוק לרשת, או שהרשת עדיין לא נדבקה למקום עד הסוף או שיש דלקת באיזור של חיבור הרשת לעצם הפוביס. אבל אם צריך לבחור בין השניים - קרוב לוודאי שיש עצב הדבוק או התפוס ליד הרשת.
כמובן כדאי היה לבצע אולטרא סאונד של המפשעה על מנת לראות אם אין חזרה של הבקע או נוזל שהצטבר עקב הניתוח.
עצב מתוח - אין ממש דבר כזה הכוונה היא לעצב הנתפס בצלקת הניתוחית או באיזור הרשת.
הטיפול הוא מנוחה, נוגדי כאבים ופיזיותרפיה. אם אין הטבה מהותית תחת הטיפול ניתן לבצע במרפאת כאב חסימה לעצב הכואב. במקרים קשים של כאבים עזים - לעיתים כדאי לנסות לשחרר את העצב - דבר שכרוך בעוד ניתוח.

נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
מאי 29 יום שבת , 2010 10:16 pm

שלום דוקטור. אני בן 21 אחרי כמה ימים שחשתי כאב במשעה בצד שמאל כאילו ממש בתוך שיער הערוה פניתי לטרמ והרופא אחרי בדיקה של חצי דקה פחות טען שהוא חושב שזה בקע ולפנות לכירוג הכירוג אמר שזה לא בקע אך ישנה נפיחות בשך האשכים בצד שמאל והתרחבות ורידים והופנתי ל ‏us‏ יש לציין שאני מרגיש שום נפיחות. ויותר מזה בסיבה שהוא כתב להפניה אולטרה כתב שלילת בקע מפשעתי, בעצם שאלתי היא שלפי הבנתי הנתונים לבקע לא קימים אצלי אני מרגיש בהתגברות כאב בשיעול או במאמץ גופני וכן סוג הכאב שזה גם שורף בעיקר בנגיעה ואין בליטה שם.. מה דעתך בנושא? אשמח לתשובה בהקדם כי משום מה אני לחוץ..(האולטה יבוצע רק בהמשך השבוע) בתודה מראש

admin
שלום אריק,
קשה לדעת לפי התיאור האם מדובר בבקע. כדאי לחכות לתשובת האולטראסאונד.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
יוני 2 יום רביעי , 2010 8:37 pm

שלום!
ביצעתי אתמול בצהריים ניתח בקע מפשעתי שמאלי שוחררתי היום הביתה בשעות האחרונות התווצרה לי מין נפיחות בבטן, הבטן נפוחה מתוחה וכואבת. יש לזה סיבות טיפול? אשמח לקבל תשובה תודה

admin
שלום ידידיה ליסון,
נשמע כמו תגובה סבירה לניתוח. במידה ויחמיר לפנות לרופא המנתח.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
יוני 17 יום חמישי , 2010 12:51 am

שלום,
בן 44 ללא עבר ניתוחי בכלל. מעשן.
יש לי בקע מפשעתי inguinal ואני מתכוון לבצע ניתוח בקרוב אצלכם באסותא רמת החייל.
באולטרא-סאונד אובחן צד אחד בלבד (שמאל).
1. מן הסתם, שיטת הלפרוסקופיה עדיפה עליי בשל הסיבות שהזכרתם חעיל מטעמי נוחות והחלמה,
אולם – שמעתי שהשיטה הזאת לעומת ניתוח פתוח, סטטיסטית – גורמת להישנות הבקע ביחס של 1 ל-10 לערך. מהו היחס בפתוח? מה המלצתכם? אשמח ואודה להתייחסותכם לגבי הנדון.
2. אודה לתשובתכם לגבי סוג ההרדמה -מלאה, חלקית וכדומה.
3. האם נכונה העובדה שאסותא מקושרת לקופ"ח מכבי? מדוע עלי לשלם השתתפות עצמית גבוהה של כ- 800 ש"ח בניתוח ע"י רופא מכבי (יש לי מגן-זהב). האם הנתון/הדרישה לתשלום נכונה?
תודה רבה!

admin
שלום משה,
1. שיעורי החזרה בניתוחים פתוחים ולפרוסקופים הם בסביבות 2-5% ללא הבדל בין שתי השיטות. חשוב לציין שבגישה הלפרוסקופית המיומנות והנסיון של המנתח חשובים מאחר והניתוח מורכב יותר מבחינה טכנית.
2. בלפרוסקופיה הניתוח מבוצע רק בהרדמה כללית. בגישה פתוחה ניתן לבחור בין הרדמה כללית או הרדמה ספינלית (מחצית גוף בדומה לאפידורל)
3. ישנה השתתפות עצמית כחובה על פי חוק כאשר מפעילים ביטוח משלים. אם תעשה את הניתוח דרכינו ההשתתפות העצמית שלך עשויה להיות מעט גבוהה יותר..

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
יוני 17 יום חמישי , 2010 10:18 am

שלום

אני בן 28 ואני סובל מבקע מפשעתי בצד שמאל שמיסב לי כאבים שאינם פוסקים ומתחזקים בזמן הליכה ועליה במדרגות, הייתי במיון באסף הרופא ואמרו לי שזה בקע, אבל לא מצאו לנכון לעשות ניתוח דחוף אלא אמרו לי לקבוע תור.

מאחר ואין לי שום ביטוח משלים או פרטי, רציתי לדעת האם לדעתכם יש מקום לעשות את זה באופן פרטי לגמרי, או שאפשר לסמוך על הרפואה הציבורית הרגילה, בנוסף רציתי לשאול מהו טווח המחירים במידה וארצה לעשות זאת באופן פרטי.

admin
שלום איציק,
ניתן לעשות באופן פרטי. לפרטים ניתן לפנות ליעל 0526428338

בברכה, דר אביטל
יולי 9 יום שישי , 2010 4:31 pm

בקע מפשעתי- מה הם התנאים לקבלת אחוזי נכות?

admin
שלום רם,
איננו עוסקים בפורום זה בבעיות משפטיות - אלא בבעיות רפואיות גרידא.
אתה יכול לגלוש באינטרנט לאתר של הביטוח הלאומי ולעיין בתקנות.

נשמח לעמוד לרשותכם במרפאתינו, דר גרינברג.
יולי 11 יום ראשון , 2010 1:57 pm

שלום
מצאו לי בקע מפשעתי בצד ימין לפני כשבוע מתוצאה של אולטראסאונד
עכשיו הם טוענים שהוא קטן ואני כשיר לעבודה וקבעו לי ניתוח לעוד חצי שנה
וכמובן כולם מומחים ורק אני לא..
ושלא נדבר שהרופאת משפחה שלי קצת קוקו וזה גם לא עוזר לי.
יש לי כאבים מטורפים מזה חודש. אני לא מסוגל לעבוד בקושי לשבת אני יכול, זה מעצים את הכאב, לצחוק כואב, להשתעל כואב ויותר מזה אני ואשתי בהליכי עשיית תינוק ומי שצועק עד השמיים זה אני ולא אישתי ובטח שלא מהנאה…
אז בבקשה תייעצו לי מה אפשר לעשות..
כי בנתיים התשובות שאני מקבל הם:
"זה לא דחוף"
"חצי שנה זה בסדר ככה זה בארץ"
"אתה יכול לעבוד"
"קח אופטלגין"
"אני לא מרגיש בכלל שיש לך בקע"
אותי אישית זה מעציב כי זה נשמע כמו התחלה של בדיחה גרוע עם סוף מר שהבנאדם מת
אז אנה מכם בבקשה הגיבו לי ותתנו לי עצה מה אפשר לעשות..
כי אני כבר מיואש

admin
שלום אורן,
קשה לחוות דיעה לפי מה שכתבת. ממליץ לך לבוא להיבדק.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
יולי 15 יום חמישי , 2010 11:39 am

יש לי בקע מפשעתי בצד ימין ובנוסף יש לי צ'יסטה גדולה באשך שמאל.
האם ניתן לטפל בשתי הבעיות במהלך ניתוח אחד.

admin
שלום קמראן רחמים,
עקרונית כן. צריך לשלב כירורג ואורולוג לניתוח.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל .
יולי 22 יום חמישי , 2010 9:11 am

שלום.בן 67 שמן סכרת 2.לפני שנים ניתוח פרוסטטה (גדם 54 גר).u/s לאחרונה כבד שומני
כליות בסדר שלפוחית בסדר שארית בהתרוקנות 54גר.עקב חשד לגוש קטן 1.4סמ.בזנב הלבלב ממתין לסי.טי. בהמשך גם צפוי u/s אשכים כולל דופלר וגם מפשעות.בעבר היו מקרים של התנפחות חזקה בבטן שחלפו תוך -+יום.לפני כשבועיים כאב גב מותן ימין ומפשעה ימין עם רגישות מעל לפין ולכיוון אשך ימין הכאב נסבל אבל מטריד ומשפיע על עומק הנשימה.(אגב ניתוח הפרוסטטה היה דרך הפין ובהרדמת חצי הגוף ועדיין קיימת תכיפות לשתן אבל ניתנת לשליטה…).
מתנצל על הפרוט שיתכן וחלקו לא רלוונטי.שאלותי:האם יש קשר בן חלק מהדברים.האם מדובר בבקע מפשעתי ואלו תופעות טיפוסיות לכזה? אודה על תשובתך המהירה..

admin
שלום איזי אנגל,
אני לא משוכנע שמדובר בבקע. אנני מוצא קשר ישיר בין הדברים. ממליץ לנהשלים בירור לגבי זנב לבלב. בכל מקרה ממליץ לבוא להיבדק.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
אוגוסט 1 יום ראשון , 2010 4:00 pm

שלום,
אימי כבת 60 עשתה אולטרה סאונד בשבוע האחרון לאחר כחודש של תלונות בלתי פוסקות על נפיחות וכאבים באיזור המפשעה. האולטרה סאונד הוכיח כי מדובר בבקע מפשעתי כנראה ומצריך התייעצות כירוגית. העניין לא פשוט- מכיוון שאימי עם רקע של מחלת הסרטן בלבלב ולפני כשנתיים עברה ניתוח שנקרא וויפל, הניתוח עבר בהצלחה קיבלה כימיוטרפיה למניעה אך במהלך הכימיה קרסו כיליותיה ונזקקה לדיאליזות. ברוך ה' היה לה נס וכליותיה לאחר כשנה חזרו לתפקד היום מרגישה טוב מלבד עניין הבקע. היא מרגישה כאילו שמותחים ומסובבים לה את המעיים בתוך הכטן.
השאלות שלי הן:
א. האם הכאבים שאימי מתארת קשורים לבקע?
ב. האם לאור כל הרקע הרפואי העשיר של אימי לצערי, היא תוכל לעשות את הניתוח לבקע?
ג. האם יש לנו מה לחשוש מהניתוח או שמדובר בניתוח פשוט?
ד. האם כדאי לחזור לכירוג הפרטי באסותא שניתח את אימי בניתוח וויפל לפני כשנתיים?
תודה רבה על המענה, וסליחה על רוב השאלות, אך המצב עדין ורגיש לאחר כל השנתיים המזוויעות שאימי עברה בגופה ובנפשה.

admin
שלום רויטל,
מתנצל על האיחור בתשובה. אין מניעה לביצוע ניתוח הבקע. הניתוח הוא פשוט יותר כמובן מוויפל. סביר להניח שהתלונות שלה קשורות לבקע. אנו מתמחים בניתוחי בקע ונשמח לעמוד לרשותכם.
בברכה, ד"ר אביטל
הקבוצה לכירורגיה
03-6411931
אוגוסט 5 יום חמישי , 2010 2:36 pm

שלום,
בתי בת 3, לאחרונה גילינו נפיחות וגוש במפשעתה הימנית והתייעצנו עם כירורג ילדים. הוא המליץ על ניתוח בקע מפשעתי ואמר שהגוש שאנו מרגישים הינו כרנאה המעי שלה.
אנו כנראה נלך על ניתוח אך רוצים לעשות זאת בעוד כחודשיים, האם ישנו סיכון בכך שהניתוח יהיה עוד חודשיים, האם זה נקרא בקע כלוא?
תודה רבה.

admin
שלום מירב,
זה נקרא בקע לא כלוא. בקע כלוא הוא מצב חירום המחייב ניתוח מיידי. כמובן שיש סיכון מסוים בדחיית הניתוח אם כי על פניוו חודשיים זה זמן סביר.

בברכה, דר אביטל
אוגוסט 31 יום שלישי , 2010 8:54 pm

שלום דוקטור
אני בת 58 בבסיקת us הודגם בקע מפשעתי נייד מכיל שומן מזנטריאלי קוטרו כ0.7
מה משמעות השומן? והאם גם במקרה שלי אפשר לנתח בשיטת הלפ
רסקופיה?

תודה רבה!

admin
שלום רבקה,
אם הבקע גורם ךתסמינים אז כדאי לנתח. ניתן לעשות זאת בצורה לפרוסקופית.

בברכה, דר אביטל
ספטמבר 11 יום שבת , 2010 8:39 am

האם ניתן לעסוק בפעילות גופנית כשישנו מופע של בקע מפשעתי חדש עם כאב עמום, והאם אחרי ניתוח לפרוסקופי ניתן לחזור לפעילות אינטנסיבית (משקולות, ריצה)?
האם יש להימנע מתרגילים בכלל ותרגילי בטן כשיש בקע?

admin
שלום ראובן,

כיכלל ניתן להמשיך בפעילות גופנית בנוכחות בקע במידה והפעילות תאינה גורמת לכאבים. אחרי ניתוח תיקון בקע ניתן לחזור ללא חשש לכל פעילות שהיא לאחר תקופת החלמה של מספר שבועות.
נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל
אוקטובר 2 יום שבת , 2010 9:22 pm

לאחר כאב באשך ימין כירורג מצא בבדיקה ידנית בקע בצד שמאל בלבד.
בבדיקת אולטרא סאןנד נצא בקע מפשעתי בצד שמאל בגודל 1.2 סנטימטר ובקע מפשעתי גדול יותר בצד ימין.
אני בן 35 ואין לי כאבים במפשעות (רק לחר הבדיקה של הכירורג כאב כמה ימים).
1) האם הבקע יכול לגרןם לכאב באשך (לא נמצא כלום בבדיקת אולטרא סאונד באשך)
2)האם כדאי לנתח את הבקעים?

admin
שלום שי,
במידה ויש בקעים שאינם כואבים אין הכרח לנתח. הדבר תלוי במידת חוסר הנוחות שלך סביב עניין הבקעים. בכל פ די להיותץ במעקב ובמידה ויופיעו כאבים או חוסר נוחות מומלץ לנתח.

נשמח לעמוד לרשותך במרפאתינו, דר אביטל .
אוקטובר 9 יום שבת , 2010 3:29 pm

שלום,
אובחן אצלי בקע מפשעתי לא גדול, הבקע לא גורם לכאבים ולכן בשלב זה החלטתי לא לנתח עדיין. רציתי לשאול, האם יש מניעה לעשות הסרת שיער באיזור הבקע עם לייזר באחר המכונים המתמחים..?

admin
שלום מורן,
אין שום מניעה

בברכה, דר אביטל


שאלות נוספות בנושא: בקע מפשעתי

לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים


25 נושאים אקראיים שנשאלו בהם שאלות באתר

לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים